söndag 24 januari 2010

Vindsröjning




Hela helgen har vi röjt på vinden för att göra plats åt snickare som ska bygga ett rum åt vår äldsta son. Vi är nu i behov av mera utrymme då vi har lilla Tia som måste få ett rum för sig själv att ha sina leksaker på. Kan ju bara säga att det var både ett h-vete, men även det roligaste jag gjort på länge, att städa vinden. Hittade en massa dagböcker som jag skrivit när jag var yngre. Man kan säga, i det stora hela, att mitt hjärta var väldigt splittrat under tonåren, hahaha! Jag var typ kär i en ny kille varje vecka, men hade sällan nån. Men tur var väl att jag hittade den rätte då, min man.
Man får panik över hur mycket saker man samlat på sig under dessa år vi varit tillsammans (snart 13) är ju som att vi "hamstrat"!! Men nu är det iaf undanröjt och prydligt lagt i lådor och markerat vad som är i varje låda, noggrant! Igår hade vi besök av bästa svägerskan och hennes familj. Blev pizzabak för 3:e dagen i rad. Fick panikstäda hela huset efter allt vi dragit ned från vinden. Men nu är det fint iaf. Håller väl sådär 1 dag på sin höjd.
Just nu i denna stund står det två ställningsarbetare utanför fönstret och arbetar. Sen är det bara att vänta på att snickar-Lennart och hans lärling kommer och ska börja hammra. Jag har lovat att bjuda på 9.00-kaffet, så det blir trevligt med lite sällskap. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar