onsdag 20 januari 2010

Börja blogga!!


Ja men det här känns ju spännande, BLOGGA!!! Hur gör man egentligen? Det är väl lite som att öppna sin dagbok för världen eller? Kanske bara den fina, underbara, romantiska, felfria delen av dagboken. Men alla bloggar ju, tex alla perfekta, felfria, snygga, smala, super-kändis-mammor som har all tid i världen?! Själv följer jag ingens blogg men har väl varit in och gluttat lite på några.

Mest blir det Mode-, Smycken-, Barnkläder- och Sy-bloggar för det är mitt stora intresse och man få mycket idéer o inspiration. Men då tänkte jag att kanske en 30-årig, 3-barnsmamma ska ta sig i kragen och börja blogga oxå. Tycker om att sy och vara med min lilla dotter Tia som snart blir 7 månader. Shit vad tiden går snabbt och inge smalare har man blivit på dessa månader heller. Snarare tvärtom!! ;/

Familjen tar hela min fria tid, ja just det den fira tiden, nä den finns inte så mycket. Så alltså....familjen är min fritid. Jag älskar min man och mina underbara barn. Viktor, 9 år, som jag och min man fick när vi endast var 21 år, han är mammas hjälte som hjälper mig att döda spindlar när dem attackerar mig. Han spelar el-gitarr så att fönstren skallrar och gillar allt som har med teknik att göra. En riktigt tänkare. Amanda, 7 år, vårt älskade, omöjliga busfrö som har en räv bakom örat. Hon är klipsk som få och tror att hon kan lura sin mamma. Och det kan hon....ibland iaf. ;) Lite av en prinsessa med skit mellan naglarna kan man säga. Tar ungefär 3 sek. att skita ner eller göra sönder nya kläder för henne. Kan ju bara nämna att hon har klippt grannens dotter i håret en sommar. Flickans pappa gav mig svarta ögat, behöver jag säga mer än att jag var beredd på att flytta till annan ort. Tia (Prinsessa på grekiska), vår minsting, är vår lilla troll-jänta och har hunnit bli stora damen som kan sitta, göra roliga ljud med munnen som tex. att köra bil så att dregglet sprutar. Hon är driftig och kommer nog bli en hand full när hon blir större. Kul?! Vi umgås hela dagarna och bara har det myyyysigt!! I Love vara mammaledig!!

Vi bor i ett litet litet hus i en liten liten stad som heter Örnsköldsvik, Ö-vik eller om man så vill "Foppaland". Jag och min man, Mattias, träffades första gången i 6:e klass då jag flyttade tillbaka till Ö-vik. Vi gick i samma klass ända till 9:an och umgicks i samma kompisgäng, men inte förrän 2:a året på gymnasiet blev vi ett par. Även om han hade lite invänningar i början. Men nu har vi iaf varit tillsammans i snart 13 år och varit gifta i 3, så det vart nog inte så dumt ändå. ;) Oj nu är det nån som ropar; -Mam mam mam!! Bäst att ta upp henne och gosa skiten ur henne.

Tjingeling så länge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar