torsdag 21 januari 2010

Ögonlappar till "The One Eyed man"




Min man har en arbetskamrat som bara har ett öga, stackarn! Han använder ögonlapp för det öga han inte har nåt öga!? Ja alltså.....hmm...såklart!! I alla fall....han tyckte att dem lappar han använde inte framhävde hans "skönhet" riktigt så han bad mig sy några stycken. Ett skojigt projekt! Jag lånade en lapp som han hade och ritade av den och då även vart resåren var placerad. För att få lite stadga använde jag både ett tjockare tyg o ett mellanlägg, emellan fram och baksida. På baksidan blev det svart fleece som jag klippte av en filt som jag inhandlat på Rusta för 29,90:-. Då blev dem mjukt och skönt för ögat och inget som skaver. Jag nålade fast alltsammans och stoppade in resåren på utmarkerade ställen så att dem skulle passa för hans vänsteröga. Inmot ögat sitter ju resåren lite högre för att inte komma ner mot näsan och på utsidan sitter den lite längre ner. Man får prova lite på sig själv. Jag sydde applikationssöm runt hela för att resåren skulle fästa bra och för att det blir en bra stödkant. Hittade lite olika roliga tygbitar som ligger i lådorna här hemma. På en av dem (den helsvarta) broderade jag "Isolerare" på symaskinen (syns tyvärr inte på bilden), för det är hans yrke. Han blev blev tokkär i lapparna och beställde direkt 4 stycken till.

"Don´t mess whit The One Eyed Man"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar