torsdag 21 januari 2010

ICA-kasse i tyg




Jag försöker vara så miljövänlig som möjligt. Kör en SAAB Biopower, källsorterar, handlar ekologiskt emellanåt, har även kommit på att Recycling Mum´s är ett bra sätt att återvinna fina barnkläder, även Rödluvan har mycket bra och sen att sy saker av gamla tyger som har blivit bortglömd sisådär en 30år. Det här tyget hittade jag och min mamma när vi var på en Loppis på en loge i sommras. Det var egentligen 6 stycken kappor som jag tror att jag betalade 50:- för alla. Sen har mamma tjatat på mig; -Du skulle ju ta och prova sy egna ICA-kassar. Ja ja ja, så jag gjorde det till slut. Inte alls svårt. Jag klippte isär en plastkasse och la ut på bordet för att sedan rita av mönstret. Jag hittade även en jättebra beskrivning på nätet hur man skulle gå till väga för att få ihop allt. Men denna beskrivning är med foder, kanske lite överkurs, men fint blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar