torsdag 21 januari 2010

Virkad korg



Denna lilla korg virkade jag en kväll när rastlösheten slog till. Min kära svägerska fick en virkad korg i födelsedagspresent i modell större. Den var fylld med smaskiga godsaker som Vin, ost, kex och vindruvor osv. Jag blev heltänd på idéen och ville ha ha ha. Då visade det sig att man kan köpa färdiga "Knitting kit´s". Dessa färdiga kit säljs av ett företag som heter FROSTA design. Det finns alla möjliga färger och former. Otroligt vackra. Men jag hade tyvärr inget mönster utan fick försöka klura ut själv hur det var virkat som. Bara för att jag hade lite tid över. ;) Mina flickor fick varsin liten korg i julklapp av sin farmor så jag tjyvkikade på dem. Kan säga att man skulle behövt ett mönster, iaf om man är en gröngöling som jag på att virka. Men skam den som ger sig. Jag använde mig av en tunn fleecefilt som jag inhandlat på JYSK för ca.14.90:-. Av den klippte jag en enda lång remsa och virade ihop till ett bamsenystan. Eftersom dessa kit innehåller nåt slags trikånystan så kan man ju även klippa sönder gamla t-shirtar eller dylikt. Blir bra stadga med lite tjockare än bara garn. Har hittat ett par tossor på FROSTA design som jag är sugen på, måste nog skriva upp dem på önskelistan.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar