fredag 7 maj 2010

Vindsvåningen

En bild på vinds-delen som finns kvar. Så här såg det ut på HELA vinden innan renoveringen....fast 10 resor värre.

Den nya trappen bakifrån.

Uppgång till vindvåningen. Det ska sättas eksteg på den oxå. Sen ska vi slå igen väggen in till köket och göra en ny öppning.









Här har snickar Lennart byggt jättesnygga fack som man kan ställa saker i.

Här har min fiffiga man byggt en snygg vägg av ekgolvet. Där ska dataskärm och tv hänga.

Spot-lights i taket nerför trappen och den lilla dörren in till vinden.


Just nu står det en soffa ouppackad mitt i allt stök. Isolering för fönstret.

Lite extra utrymme att fylla med leksaker och annat.



Snart är det klart!! Så himla skönt! Man lever just nu i sågspånsdamm, men vad är det man brukar säga; Vill man "få" fint får man lida pin!! Eller nåt liknande. ;P Idag har snickar Lennart varit och pysslat med att sätta in fönstret. Blev jättebra. Men det finns tyvärr inte med på bilderna. Men det kommer mera....när vi är färdiga. Lyllos min stora son som ska få det här finaste rummet. Jag skulle lätt kunna ta det som min syatelje. Hihihi!! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar