måndag 10 maj 2010

Vår/Sommarväskor

Gulblommig


Två innerfickor

Blåblommig


Två innerfickor

Nu är verkligen våren här!! Igår blev det en massa krattande av löv och lite grävande i trädgården. Eller trädgård vet jag inte om jag vill kalla det men, gräsplätt med små jordhål kanske. ;P
Sen klippte jag äppelträdet. Iiiihhh!! Hoppas jag inte gjorde det illa. :( Det blir nog bra det.
Nu har jag kommit igång med sy igen. Idag blev det två fina vår/sommarväskor. Passar kanske till stranden eller bara till att förvara tuttar (inte mina alltså), snuttefiltar och blöjor. ;D
Återvinning är väl toppen, dessa tyger har jag fått av kära svärmor. F.d. påslakan, väldigt retro, funkar hur bra som helst. Man kan även använda sig av ett grövre tyg men jag tyckte dessa var så fina. Mjuka och lätta att vika ihop när man inte använder väskorna.
Visst blir man sugen på att ta med sig saft & bullar och sticka iväg till stranden?!
Nu kan värmen komma för jag är iaf redo....eller nästan?? Bara beach 2010-kroppen som fattas? Trimning fortsätter.....fast sakta går det tycker jag. ;D
Till helgen kommer ju Ryssvärmen säger DOM. Vilka nu DOM är?? Hoppas man får bränna näsan lite då.
Ha det skönt i vårvärmen.
Tjingeling! ;)

Material: Gamla påslakan
Mönster: Eget
Tid: Hmmm...ingen aning cirkus 3-4 timmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar