fredag 16 mars 2012

Äntligen är dem mina!!!!

Som jag har trånat efter en egen overlock men framför allt efter cover pron. Och nu äntligen är dem här hemma och brummas med. Säger som Lotta säger till bamsen; -Nu ska du få se på sus! Känns helt otroligt bra och det var lättare än jag trodde att ställa in maskinerna. Helst overlocken för jag har ju fått låna syrrans megasuperduperoverlock under en längre tid. Den behövde man bara trycka digitalt vilket tyg man ska sy i och sedan vrida rattarna efter den trådspänning som anges på displayen sen bara brumma. Så nu var det lite mera pill men det var inte krångligt. Tar kanske lite längre tid och man måste kanske provsy först för att se till att det blir en fin sömn, men det gör inget. Cover Pron känns helt underbar, nu kommer man kunna göra snygga stickningar vid tex arm- & benslut. Så nu ska barnen få lite nya roliga kläder. Jag har inte hunnit lagt ut ett set jag sytt till Tia ännu men det kommer.


Janome Overlock 990 D


Janome Cover Pro 1000 CPX




Pfaff Performance 2058

(Denna har jag haft i snart 3 år och är supernöjd!)


Nu ska här brassas!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar