torsdag 13 januari 2011

Stickade tossor

Tia´s röda tossor med träknappar

Under julledigheten har jag faktiskt snabb-stickat ett par tossor åt Tia. Dem ser kanske lite lustiga ut, men dem drar ihop sig framtill när man tar av sig dem.
Min farmor hade alltid en låda i köket fullt med sådana här tossor som vi fick dra på oss när vi kom och hälsade på. Fast hon stickade dem av restgarn så dem var i alla möjliga roliga färger. Bra knep om man vil bli av med lite garnstumpar som blir över.
Super sköna är dem oxå!!

Material: Garn från Rusta, super billigt typ 10 nystan för 100:-
Mönster: Min Farmor Elsa´s gamla mönster

Tjing!

3 kommentarer:

  1. Hej! Tack för kommentaren inne hos mej. Och vilken fin blogg du har, tossorna är helt ljuvliga. Angående singoallan kommer mönstret från Ulla Welinders bok Sy og strik barnetöj 0-3 år.
    Jag har inte den utan har fått mönstret av en annan bloggerska. Men beroende på vilken storlek du söker så kan jag rita av mitt åt dej. Du hittar min mejladress på min blogg om du är intresserad.
    vänligen åsa

    SvaraRadera
  2. Söta tofflor! Kul att du tittade in hos mig och lämnade en hälsning! :-)

    Och du, jag älskar tapeten i inlägget längre ner (barnrummet)!!

    SvaraRadera
  3. Tack själv för att du kikade in hos mig. Du gör ju verkligen otroligt söta saker och ting!

    Ja jag blev riktigt nöjd med Tia´s rum, bara lite pyssel kvar.

    SvaraRadera