torsdag 18 februari 2010

Fler Retro Förkläden

Alla delar utklippta. Fick lov att skarva delarna då tyget inte var tillräckligt brett. Funkade ju bra ändå.

Sickasacka alla delar runt kanterna.

Stryk allt slätt, vik och pressa snedslån så det är lättare att sy fast runt kanten.

Sy fast vit snedslå runt fickan.

Nåla fast fickan och sy längs kanten. Fast hoppa över upptill, kan bli svårt att använda fickan då. ;P

Kunde inte sy färdigt denna när de vita banden tog slut. :(

Detta är baksidan på den andra jag sydde färdigt.

Framsida. Klart!



Ja men tror ni att jag kunde hålla mig ifrån symaskinen idag....NEJ!!
"KLI" i fingrarna och fick lov att sy fler förkläden.
Blev bara nästan klar, har ju snart sytt upp förrådet av band och tyg snart.
Måste nog ta och fylla på lite. ;)

Material: Second Hand & Loppis Fynd (tänk va mycket roligt man kan hitta där) ;D
Mönster: Hittat på internet, eng sida
Tid: ca. 4 tim

2 kommentarer:

  1. I love it...du får mig inspirerad till att börja sy igen...det var alldeles för längesedan känner jag när jag ser dina verk...Keep On Going Girl!!!

    SvaraRadera
  2. Linda-Marie, det är bara att slänga fram symaskinen och brassa!! Hur kul som helst! ;D

    SvaraRadera